Nema značajnijeg pada prometa, bar kada je reč o osnovnim prehrambenim artiklima. Lane smo čak povećali prodaju i prihod, ali profitna stopa pala je na 2,15 odsto. Sve više radimo, za sve manje para, sumira Goran Kovačević, direktor i suvlasnik trgovinskog lanca "Gomeks" iz Zrenjanina, koji upravo obeležava dve decenije rada. Ovo banatsko "trgovinsko čudo", koje je 1990. startovalo sa veleprodajom i tri zaposlena, neprestano raste i razvija se. Posebno od 2007. godine, kada je kompaniju dokapitalizovao fond SEAF iz Vaštingtona. Poznato je da fondovi odlaze nekoliko godina posle investiranja, ali Amerikanci su ostali i u "Gomeksu" danas imaju 35 odsto kapitala. Narasli smo na 120 maloprodajnih objekata, uglavnom u Vojvodini i Mačvi. Imamo tri distributivna centra u Zrenjaninu i Šapcu, sa oko 1.300 zaposlenih, a ukupan promet lane nam je iznosio 67,9 miliona evra. Profitna stopa pala je skoro za jedan odsto (na 1,6 miliona evra), ali zadovoljni smo realizacijom vrednih investicija koje će tek pokazati učinak, kaže Kovačević.
Nema značajnijeg pada prometa, bar kada je reč o osnovnim prehrambenim artiklima. Lane smo čak povećali prodaju i prihod, ali profitna stopa pala je na 2,15 odsto. Sve više radimo, za sve manje para, sumira za "Novosti" Goran Kovačević, direktor i suvlasnik trgovinskog lanca "Gomeks" iz Zrenjanina, koji upravo obeležava dve decenije rada.
Ovo banatsko "trgovinsko čudo", koje je 1990. startovalo sa veleprodajom i tri zaposlena, neprestano raste i razvija se. Posebno od 2007. godine, kada je kompaniju dokapitalizovao fond SEAF iz Vaštingtona. Poznato je da fondovi odlaze nekoliko godina posle investiranja, ali Amerikanci su ostali i u "Gomeksu" danas imaju 35 odsto kapitala.
- Narasli smo na 120 maloprodajnih objekata, uglavnom u Vojvodini i Mačvi. Imamo tri distributivna centra u Zrenjaninu i Šapcu, sa oko 1.300 zaposlenih, a ukupan promet lane nam je iznosio 67,9 miliona evra. Profitna stopa pala je skoro za jedan odsto (na 1,6 miliona evra), ali zadovoljni smo realizacijom vrednih investicija koje će tek pokazati učinak - kaže Kovačević.
Za ovu godinu planira se otvaranje 25 objekata, a prvi u nizu je onaj u Bačkom Petrovcu, koji već prima mušterije. Menadžment je odlučio da 2015. "napadne" Beograd, gde se očekuje otvaranje 10-15 marketa.
- Smanjili smo troškove, a profit se smanjio. Mislim da je razlog i u sivoj ekonomiji, nedostaju bolji uslovi za legalne trgovce - ističe Kovačević.
Domaće tržište preplavljeno je sumnjivom robom iz uvoza, a iz susedne Mađarske tajnim kanalima stižu hiljade tona mesa, mleka, sireva... Zbog tamošnjih subvencionisanih cena, ta roba je kod nas znatno jeftinija. Na prodaju u marketima utiče i rad "divljih" mesara, trgovina na pijacama bez plaćanja poreza i doprinosa...
- Najavljen je dolazak nemačkog "Lidla" u Srbiju, a od 15 planiranih, prvi market biće otvoren u Zrenjaninu. Naravno da je konkurencija dobrodošla - komentariše Kovačević, naglašavajući da će "Gomeks" parirati svojim trgovačkim robnim markama, koje su takođe u proseku za 30 odsto jeftinije od brendova.
Kasica brojalica
Pod sloganom kompanije "šešir nakrivi, lakše se živi", koji se dobro primio kod potrošača, i pored teškog vremena, "Gomeks" stalno razvija i unapređuje verzije svojih platnih kartica. Nova "kasica brojalica" stigla je do 80.000 korisnika, a u bazi firme je već više od četvrt miliona kupaca koji svakodnevno pazare u "Gomeksu", koristeći razne popuste.
Pomažu kulturu
"Gomeks" neprestano učestvuje u brojnim humanitarnim akcijama. Sponzorišu "Sterijino pozorje", a od 2010. generalni su sponzori i zrenjaninskog pozorišta "Toša Jovanović". Umesto reklama, 15-dnevno izdaje porodični magazin u 200.000 primeraka. Nažalost, do kupaca ne stiže poštom, jer štampanje košta sedam-osam dinara po komadu, a poštarina iznosi 30!